search

مقاله : معرفی و مشخصات کامل سمند LX محصولی از ایران خودرو

معرفی و مشخصات کامل سمند LX محصولی از ایران خودرو

پس از گذشت سه دهه از توليد پيكان و عدم تنوع در شكل ظاهري و فني آن نياز مبرم به طراحي و ساخت خودرو جديدي كاملآ متفاوت از نوع فعلي مد نظر قرار گرفت كه شركت را بر آن داشت در جهت پيشبرد اهداف سازندگي كشور و رقابت با شركت هاي خودروساز خارجي در مركز تحقيقات ايران خودرو با همكاري مهندسين و متخصصين ايراني، نمونه هايي از خودرو ملي را با نام سمند طراحي و توليد كند. در ادامه شركت در راستاي ارتقاء محصول سمند اقدام به طراحي و ساخت نسل جديد و مجهزتري از خودروي سمند با نام سمند LX در سال 1383 نمود.

در ادامه و از سال 1389 سيستم الكترونيكي جديدي با نام سيستم عيب ياب هوشمند (مالتي پلكس) در كنار سيستم الكترونيكي قبلي «سيستم هشدار دهنده گويا» براي اين خودرو طراحي و توليد شد؛ كه مشتريان مي­توانند متناسب با سليقه خويش يكي از اين دو سيستم را انتخاب نمايند.

سمند LX با بهره مندي از مزايايي همچون قطعات يدكي ارزان و در دسترس ، ايمني بالا به دليل برخورداري از بدنه مستحكم، راحتي سرنشينان با صندلي­ هاي طراحي شده متناسب با ويژگي­ هاي بدني آنها، ابعاد مناسب براي استفاده درون و برون شهري، فضاي قابل توجه داخل اتاق و صندوق عقب، فرمان پذيري عالي به ويژه در جاده‌­هاي پر پيچ و خم و امكانات مناسب به يكي از محبوب­ترين خودروهاي روز ايران و حتي برخي از كشورهاي هدف صادرات، تبديل شده است.

امروزه، حفظ محيط زيست در صنعت خودرو از جايگاه مهمي برخوردار است، به همين منظور خودروهاي شركت از جمله سمند LX، به تجهيزات استاندارد آلايندگي يورو 4 مجهز شده ­اند. از مزاياي ديگر سمند LX، برخورداري از كارت طلايي خدمات پس از فروش است كه دارنده اين خودرو ضمن بهره ­مندي از خدمات مختلف در سراسر كشور به صورت رايگان و سريع، از خدمات بيمه بدنه نيز بهره‌مند خواهد بود.

تجهيزات رفاهي، ايمني و ويژگي­‌هاي خودرو :

كيسه هاي هوا راننده و سرنشين جلو
سيستم ترمز ABS به همراه EBD
ستون فرمان تلسکوپي (جمع شونده در هنگام تصادفات)
قابليت تنظيم ارتفاع صندلي راننده
آينه ­هاي جانبي برقي
تنظيم برقي شيشه بالابر درها

مشخصات فنی سمند LX:

مشخصات وتجهیزات کامل سمند LX: