search

حضور سه خودروی جذاب پس از 6 سال در بازار / برند محبوب به ایران بازگشت

تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1403 - 19:00

به گزارش اقتصادنیوز، مزاد ۳ بهمراه مزدا CX30 و مزدا CX50 به زودی در بازار خودروی کشور آفتابی می شوند.
حضور دوباره محصولات این برند خودروسازی ژاپن می تواند خبر خوبی برای بازار خودرو باشد و متقاضیان خودروهای این کشور جنوب صرق آسیایی را حسابی ذوق زده کند.
بررسی بازار خودرو نشان می دهد پیش از این محصولات برند مزدا از مسیر خودروسازی بهمن در دسترس خریداران قرار می گرفت. مزدا ۳ نیو در مدل سدان (صندوق عقب دار) و مدل پنج در و همچنین مزدا ۲ را می توان آخرین محصولاتی دانست که در خطوط تولید این خودروساز خصوصی تکمیل و روانه بازار خودرو کشور شدند.
بازگشت تحریم ها در سال ۹۷ سبب شد تا خودروساز ژاپنی شراکت خودرو را با بهمن موتور قطع کرده، چمدان های خود را ببندد و بازار خودروی ایران را ترک کند.
حال بعد از گذشت حدود ۶ سال شاهد هستیم که یک شرکت وارد کننده عزم خود را جزم کرده تا بار دیگر محصولات این خودروساز ژاپنی را در دسترس مشتریان ایرانی قرار دهد.
همانطور که اشاره شد مزاد ۳ پیش از این با دو مدل در بازار خودروی کشور حاضر بود اما مزدا CX 30 و مزدا CX 50 دو محصولی هستند که طراحان مزدا در دوره غیبت در بازار خودروی کشور آنها را طراحی و روانه بازار جهانی کردند.
مزدا CX30 یک کراس اوور جمع و جور شهری است که بعد از همه‌گیر شدن تب خودروی کراس اوور تولید و عرضه شد. دیگر محصول این خودروساز ژاپنی که کاندیدای حضور در بازار خودروی ایران است، یعنی CX 50 نیز یک خودروی شاسی بلند میان رده است که برای رقابت در بازار خودروهای شاسی بلند خود را آماده می کند.
آنطور که اطلاعات به دست آمده نشان می دهد هر سه خودرو در بازار چین حاضر هستند و شرکت وارد کننده قصد دارد آنها را از مسیر این کشور پهناور آسیایی به ایران وارد کند.
هنوز از قیمت این محصولات برند مزدا رونمایی نشده اما به نظر می رسد فارغ از بحث قیمت نفس حضور محصولات این برند محبوب ژاپنی برای مشتریان ایرانی می تواند جذاب باشد.
به نظر می رسد این سه خودروی ژاپنی بعد از طی مراحل گمرکی و همچنین اخذ مجوزهای لازم از سازمان استاندارد از مسیر سامانه یکپارچه فروش در دسترس متقاضیانی که اسفند ۱۴۰۱ برای در اختیار گرفتن خودروهای وارداتی در سامانه ثبت نام کردند، قرار گیرد.



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << حضور سه خودروی جذاب پس از 6 سال در بازار / برند محبوب به ایران بازگشت >> به صورت فارسی بنویسید .