search

متقاضیان پژو پارس خوشحال نشوند/ خطری که ثبت نام کنندگان را تهدید می‌کند

تاریخ خبر: 27 اسفند 1402 - 12:00

به گزارش اقتصادنیوز، تولید پژو پارس در حالی در بهار سال آینده همچنان در دستورکار ایران خودرویی ها قرار دارد که به نظر می رسد این خودروساز بعید است پژو پارس را با قیمت های پیشین برای متقاضیان فاکتور کند.
خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص با انتشار اطلاعیه از تداوم تولید پژو پارس در بهار سال آینده خبر داد. 
آن طور که آبی های جاده مخصوص خبر دادند با توجه به مساعدت هایی که صورت گرفته این امکان برای پژو پارس مهیا شده تا همچنان در خط تولید این خودروساز حضور داشته باشد.
ایران خودرویی ها برای تولید پژو پارس در سه ماهه بهار 1403 سفارش گذاری های خود را برای دریافت قطعات نیز نهایی کرده اند.
اقتصادنیوز: پژو پارس در پایان بهار 1402 از خط تولید ایران خودرو خارج و روانه موزه خواهد شد.
براساس برنامه ریزی های صورت گرفته توسط ایران خودرو این خودرو نسبت به واگذار پژو پارس های تولید شده در بهار آینده با توجه به اولویت های ثبت نام کنندگان اقدام می کند.
اطلاعات ثبت نام کنندگان برای این خودرو محبوب نشان می دهد ایران خودرو تا زمستان 1403 برای تحویل دادن پژو پارس به متقاضیان نوبت داده است اما بعید است که تا آن زمان این خودروی پُرطرفدار را در خطوط تولید خود نگه دارد.
پیش بینی می شود آبی های جاده مخصوص در پایان بهار 1403 نسبت به توقف تولید پژو پارس و فرستادن این خودرو به موزه اقدام کنند.

حال این سوال پیش می آید که ایران خودرویی ها با چه شرایطی پژو پارس را به متقاضیانی که موعد تحویل آنها در زمستان و بهار 1403 است واگذار می کند؟
به نظر می رسد آبی های جاده مخصوص با فشار متقاضیان حاضر به ادامه تولید پژو پارس شدند اما بعید است ایران خودرو زیر بار فاکتور کردن این خودروی محبوب خود با قیمت های پیشین برود، بنابراین متقاضیانی که امکان تحویل گرفتن پژو پارس در سال آینده را پیدا می کنند چندان خوشحال نشوند زیرا باید خودروی موردن ظر خود را با قیمت های جدید تحویل بگیرند.
آن طور که برآوردهای نشان می دهد شرکت های خودروساز در بهار سال آینده می توانند مجوز جدیدی برای قیمت محصولات تولیدی خود از سیاست گذار دریافت کنند. 
نکته قابل توجه این است که در فرمول جدید قیمت گذاری محصولات تولیدی خودروسازان قرار است دیگر خبری از زیان تولید نباشد و شرکت های خودروساز علاوه بر قیمت تمام شده محصولات خود را به سود برای خریداران فاکتور کنند.
بنابراین با فرمول جدید قیمت پژو پارس نیز افزایش قابل توجهی پیدا می کند و شاید دیگر خبری از فاصله قیمت آنچنانی میان قیمت های بازار  و کارخانه نباشد.
افزایش قیمت کارخانه ای پژو پارس در سال آینده و همچنین کاهش فاصله قیمتی میان بازار و کارخانه دو خطری است که ثبت نام کنندگان پژو پارس را تهدید می کند.



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << متقاضیان پژو پارس خوشحال نشوند/ خطری که ثبت نام کنندگان را تهدید می‌کند >> به صورت فارسی بنویسید .