search

یک خبر خوب برای تولید خودروی برقی در ایران

تاریخ خبر: 9 خرداد 1402 - 16:11

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران، وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی پست وزارت صمت مشخص شد. عباس علی آبادی قرار است به عنوان گزینه صمت از سوی دولت به مجلس برود و شانش خود را برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس بیازماید.
علی آبادی پیش از اینکه به عنوان وزیر پیشنهادی صمت رهسپار بهارستان شود مدیرعامل مپنا بود. مپنا در زمینه مدیریت پروژه های نیروگاهی فعالیت می کند.
اما آنچه گزینه دولت سیزدهم برای سپردن سکان وزارت صمت را برای خودروسازان جذاب می کند ایده های خودرویی است که علی آبادی در چند سال اخیر در سر می پروراند.
خودروسازی مپنا سال 99 خبر از ورود به عرضه تولید خودرو داد. اما این گروه قصد نداشت تا همانند شرکت های خودروساز حاضر مسیر ورود خود به بازار را طراحی کند. مپنا قصد داشت تولید خودرو تمام برقی را در دستورکار قرار دهد.   
مپنا برای اینکه بتواند پروژه خودرویی خود را با سرعت بیشتری پیش ببرد یک شرکت زیر مجموعه به نام مکو را تاسیس کرد. وظیفه اصلی مکو، پیش برد پروژه ساخت اولین خودرو الکتریکی ساخت داخل است.
البته از انجایی که مکو تمرکز خود را روی تولید پیشرانه تمام الکتریکی قرار داده برای همین برای بدنه و شاسی خودرویی که قصد تولید آن را دارد به سراغ یک خودروساز گمنام چینی رفته و قصد دارد تا اولین پیشرانه تمام الکتریکی خود را روی شاسی و بدنه یک پیکاپ که محصول این خودروساز بی نام و نشان چینی است، قرار دهد.
علی آبادی قصد داشت تا با تولید و عرضه این خودرو سکه تولید اولین خودروی تمام الکتریکی ساخت داخل را به نام خود و شرکت تحت مدیریتش ضرب کند. چنانچه علی آبادی بتواند رای اعتماد نمایندگان را کسب کند این احتمال وجود دارد تا ایده های خودرویی خود را در جایگاه سیاست گذار به دو خودروساز بزرگ کشور دیکته کند. این اتفاق می تواند تولید خودروی برقی را جلو بیندازد.



افزودن دیدگاه
لطفا نظرات خود را در مورد خبر << یک خبر خوب برای تولید خودروی برقی در ایران >> به صورت فارسی بنویسید .