search

مقاله : یک مکانیک خوب را چگونه پیدا کنیم

یک مکانیک خوب را چگونه پیدا کنیم

هنگام بروز خرابی در خودروی خود معمولا چه تصمیمی می‌گیرید و به کجا برای یافتن یک مکانیک خوب مراجعه می‌کنید؟

مشتری تعمیرگاه معینی هستید و برای هرنوع خرابی خودرویتان به آنجا مراجعه می‌کنید؟ یا از یک شخص قابل اعتماد آدرس یک تعمیرگاه مناسب و حرفه‌ای را می‌پرسید؟ جزو افرادی هستید که تنها به نمایندگی‌های مجاز خودرو اعتماد دارند، یا اینکه از طریق گشت‌و‌گذار در خیابان‌های شهر و وب‌گردی به‌طور شانسی به یک تعمیرگاه اعتماد کرده و خودرویتان را برای تعمیر به دست آن مرکز می‌سپارید؟
در هر صورت الان دیگر برای اینکارها دیر شده است ، خودروی شما تعمیرکاری در همین نزدیکی ها نیاز دارد. و متعاقبا شما فروشنده لوازم یدکی را نیاز خواهید داشت تا قطعه معیوب خودروی خود را از آنجا تهیه کنید . موسسین سایت پیک خودرو با توجه به همین موارد و نیاز شناسی جامعه این سایت را طراحی کردند که با استفاده از فیلترینگ کارآمد سایت پیک خودرو می توانید بهترین و نزدیک ترین تعمیرگاه را به راحتی بیابید . و حتی دیگر مهم نیست ماشین شما در شهر خودتان خراب شده یا شهر دیگری یا راه مسافرت و ... پیک خودرو اطلاعات تمامی خودرویی ها و تعمیرکاران و لوازم یدکی را در سراسر کشور دارا می باشد و آن را رایگان در اختیار هموطنان قرار داده است . فقط کافیست با مراجعه به سایت www.peykekhodro.com استان ، شهر و خدمت مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا پیشنهادات و فروشگاههای نزدیک به خودر را ببینید.

ضمانتی وجود ندارد

هر فروشگاه در سایت پیک خودرو دارای یک صفحه شخصی می باشد و امتیازات و نظراتی در خصوص هر فروشگاه را می توانید در زیر آن ببینید و بخوانید چون در بسیاری از این موارد هیچ ضمانتی بابت ارائه صحیح خدمات یا دریافت منصفانه هزینه تعمیرات خودرو شما وجود ندارد شما بدین صورت می توانید از عملکرد فروشگاه یا تعمیرگاهی که خدمات از آن میگیرید مطلع شوید. و بسیار لطف می کنید اگر بعد از ترک فروشگاه امتیازات و نظرات خودر را در خصوص آن بنویسید تا به همین ترتیب بقبه مراجعین هم بتوانند بهترین ها را بیابند - و بدلیل اینکه در اغلب موارد هیچ مرجع نظارتی نیز پاسخگوی واقعی ضرر و زیان‌های احتمالی تحمیل‌شده به شما نخواهد بود با ارائه نظر خود در خصوص منصفانه بودن مبلغ پرداختی ارائه نظر بفرمایید

نمایندگی‌های مجاز تعمیرات خودرو

بیشتر شرکت‌های تولیدکننده خودرو در داخل و نمایندگی‌های انحصاری خودروهای خارجی دارای شبکه گسترده تعمیرگاهی در سطح کشور هستند و امکان انجام خدمات تعمیرگاهی خودروهای تحت پوشش گارانتی یا خارج از گارانتی را فراهم می‌کنند.

این مراکز به دلیل دارابودن سطح استاندارد قابل گزینش و ارزیابی، برخورداری از کادر تعمیرکاران متخصص و نیز استفاده از قطعات مورد تایید سازندگان خودروهای عرضه شده توسط خودشان، برای دارندگان خودرو از مطلوبیت بالاتری برخوردار هستند، که تمامی آنها در سایت پیک خودرو به تفکیک نوع نمایندگی و استان و شهر دسته بندی شده اند و به سادگی با مراجعه به سایت peykekhodro.com قابل استفاده هموطنان عزیز می باشد.

اما در برخی موارد دلایلی مانند پراکندگی جغرافیایی نامناسب در سطح شهر، بالاتر بودن هزینه ارائه خدمات نسبت به تعمیرگاه‌های خصوصی یا شلوغی و محدودیت امکان گزینش روزانه خودروها، موجب عدم استقبال گسترده مردم به‌خصوص دارندگان خودروهای فاقد گارانتی از این مراکز می‌شود، که سایت پیک خودرو برای رفع این معضل تمامی تعمیرگاههای برتر کشوری را نیز معرفی کرده تا اگر مراجعه کننده ایی به هر دلیل مایل به استفاده از خدمات نمایندگی های مجاز نبود بتواند گزینه های منتخب دیگری داشته باشد.

تعمیرگاه‌های خوشنام شهر خودتان را بشناسید

گزینه دوم بسیاری از دارندگان خودروهای نیازمند تعمیر، پس از نمایندگی‌های مجاز، تعمیرگاه‌های خوشنام و قابل اطمینان سطح شهرها هستند. جایی که بتوانید خودرویتان را با اطمینان بیشتری نسبت به سایر تعمیرگاه‌ها برای تعمیر به آنجا بسپارید. لطفا شما هم تعمیرگاه و فروشگاه منتخب خود را پشتیبانی کنید و به بقیه دوستان معرفی کنید، اگر آن فروشگاه در سایت پیک خودرو ثبت نشده است آن را ثبت کنید یا به مدیران آن اطلاع دهید که آن را به صورت کامل ثبت کند ( ثبت آگهی در سایت پیک خودرو کاملا رایگان است )

معمولا وسعت تعمیرگاه، تجهیزات موجود در آن، تعداد پرسنل و نیز سابقه فعالیت آن تعمیرگاه در منطقه از عواملی است که سبب جلب اعتماد مشتریان می‌شود. اما این تمام کار نیست و شنیدن نظرات مراجعین قبلی بسیار اهمیت دارد

تعمیرگاه‌های معرفی شده

در بسیاری از موارد مراجعه مشتریان به تعمیرگاه‌ها توسط تبلیغات دهان به دهان یا معرفی افراد قابل اعتماد صورت می‌پذیرد. عواملی مانند تشخیص صحیح عیب به دلیل تبحر مکانیک خوب، منصف بودن و دریافت هزینه منصفانه، سرعت در ارایه خدمات یا خوشرویی و برخورد مناسب پرسنل تعمیرگاه موجب خواهد شد مردم به معرفی و توصیه این تعمیرگاه‌ها به یکدیگر اقدام کنند، اما در جوامع امروزی و زندگی های ماشینی این برخوردها کمتر دیده می شود
و ما این تعاریف و تمجید ها را می توانیم از امتیازات نظرات نوشته شده در زیر هر آگهی دریابیم

هزینه تعمیر خودرو

گروهی از دارندگان خودرو نیز فارغ از کیفیت خدمات قابل ارائه، تنها به دنبال دریافت ارزان‌ترین خدمات تعمیرگاهی هستند. برای این گروه معمولا هزینه ارائه خدمات تنها ملاک انتخاب تعمیرگاه خواهد بود. متقاضیان دریافت گواهی معاینه فنی و فروشندگان خودرو را می‌توان در زمره این گروه قرار داد.به دلیل اینکه تعداد هر فروشگاه یا تعمیرگاهی در سایت پیک خودرو زیاد است این سایت مثل یه بازار بورس می باشد و معمولا در چنین بازار هایی قیمت رقابتی می شود و خدمات بهتر، و بدیهی است که اگر غیر از این باشد در طی مدت زمان کوتاهی کسب و کار خاطی مشتریان خود را از دست خواهد داد.

تصمیم‌گیری نهایی


همان‌گونه که مشاهده می‌کنید هریک از تعمیرگاه‌های موجود در دسته‌بندی‌های فوق دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود هستند. بنابراین یافتن تعمیرگاهی با تمام خصوصیات ارزشمند مانند ارایه خدمات استاندارد، برخورداری از تعمیرکاران دوره دیده و متخصص و مکانیک خوب، سرعت در ارائه خدمات، نزدیک بودن تعمیرگاه به محل کار یا زندگی، برخورد مناسب تعمیرکار و نیز دریافت منصفانه هزینه تعمیر، چندان ساده‌ نیست. و این معضل با وجود سایت پیک خودرو رو به سادگی، آسایش و امنیت گام برداشته است .

یافتن تعمیرگاهی با این مشخصات با مشخصات مورد نیازتان دیگر نیاز به صرف وقت و هزینه‌ زیاد و سعی‌وخطای فراوان ندارد . فقط کافیست گوشی موبایل خود را برداشته و کمتر از دقایقی بهترین را بیابید

پیک خودرو : مرجع آنلاین معرفی تعمیرگاه - فروشگاه و کلیه خدمات خودرویی در کشور

مجموعه پیک خودرو به‌عنوان مرجع آنلاین معرفی فعالان عرصه خودرو در سطح کشور با حدود 50 هزار فعال عرصه خودرو که واجد شرایط، گزیده و ثبت شده در بانک اطلاعاتی خود، در راستای کاستن از دغدغه هموطنان عزیز نسبت به یافتن مکانیک خوب ، فروشگاه خوب و ... هر استان و هر شهر در ایران
اسلامی گام برمی‌دارد.

این مجموعه با ایجاد زیرساخت نرم‌افزاری شامل سامانه و اپلیکیشن پیک خودرو به نشانی www.peykekhodro.com، همچنین استفاده از تیم متبحر و مجرب در پشتیبانی سایت و اپلیکیشن، در تلاش است خلاء ناشی از کمبود اطلاعات عرصه فعالان خودرو را جبران کند.

اطلاع‌رسانی شایسته به هموطنان عزیز درخصوص توانمندی‌ها، گستردگی و آدرس فعالان صنعت خودرو در سراسر کشور ماموریت اصلی تیم پیک خودرو است.