search

نسل جدید رنو کلیو، آماده برای تسخیر کلاس ساب‌کامپکت

نسل جدید رنو کلیو، آماده برای تسخیر کلاس ساب‌کامپکت

رنو با معرفی رسمی نسل پنجم کلیو، زنگ خطری جدی را برای فولکس‌واگن پولو، فورد فی‌یستا و سایر هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت بازار به صدا درآورده است. نسل جدید این هاچ‌بک فرانسوی در طراحی بیرونی رویکردی تکاملی داشته و تغییرات بزرگی در آن به چشم نمی‌خورد ولی بااین‌وجود هنوز هم خودروی جدیدی به نظر می‌رسد. در نمای جلویی خودرو جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر، کاپوت عضلانی‌تر و سپر جدیدی دیده می‌شود درحالی‌که مشابه مگان، در چراغ‌های جلو نیز دنباله‌ای C شکل به‌عنوان دی‌لایت کار شده است. در نمای عقبی کلیو هم چراغ‌های جدیدی با امضای C شکل رنو به چشم می‌خورد.

با اینکه خودروها در نسل‌های جدید خود همواره بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند اما نسل پنجم کلیو داستان متفاوتی دارد زیرا با 4.05 متر طول، 1.4 سانتیمتر از نسل قبلی کوتاه‌تر است درحالی‌که به‌منظور بهبود آئرودینامیک، ارتفاع آن نیز با 3 سانتیمتر کاهش به 1.44 متر رسیده است؛ اما با اینکه کلیوی جدید کمی کوچک‌تر از قبل است، روی پلت‌فرم جدیدی بنام CMF-B ساخته شده که با 6.6 سانتیمتر عرض بیشتر و همین‌طور طراحی هوشمندانه، فضای داخلی بیشتری را برای سرنشینان فراهم کرده است.

به لطف این ویژگی‌ها، ظرفیت صندوق بار کلیو با افزایش چشمگیر 90 لیتری، از 300 به 390 لیتر افزایش پیدا کرده که در کلاس خود بهترین است. علاوه بر این، در جای‌جای کابین نیز محفظه‌هایی برای قرار دادن اشیا تعبیه شده که مجموعاً ظرفیتی برابر با 26 لیتر دارند. برای اولین بار، رنو به‌منظور کاهش مصرف سوخت، گلگیرهای نسل جدید کلیو را به بادگیر مجهز کرده است درحالی‌که تمامی تیپ‌های خودرو حتی تیپ پایه به‌صورت استاندارد از چراغ‌های جلوی تمام LED برخوردار هستند.


در نسل جدید کلیو، رنو تیپ اسپرت RS-Line را جایگزین مدل GT-Line قبلی کرده است. در این تیپ با استفاده از قطعاتی که از بخش رنو اسپرت الهام گرفته‌اند مثل تیغهٔ فرمول یک مانند و طرح لانه‌زنبوری جلوپنجره به همراه رینگ‌های 17 اینچی ویژه، سپر جلو منحصربه‌فرد و دیفیوزر عقب با سر اگزوز بزرگ‌تر، نمایی اسپرت ایجاد شده تا RS-Line از دیگر تیپ‌های کلیو متمایز گردد. ویژگی‌های داخلی این مدل نیز شامل پدال‌های آلومینیومی، صندلی‌های اسپرت با حمایت بیشتر از بدن، غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرم سوراخ‌دار، تریم فیبر کربن مانند و تزئینات و دوخت قرمزرنگ می‌شود.

نسل جدید کلیو با 10 رنگ بیرونی مختلف مانند نارنجی و آبی به همراه سه پکیج سفارشی گوناگون به بازار عرضه خواهد شد. فعلاً هیچ اطلاعاتی از پیشرانه‌های این خودرو منتشر نشده است اما قرار است رنو نسل جدید هاچ‌بک ساب‌کامپکت خود را رسماً در نمایشگاه ژنو به نمایش عمومی درآورد و بنابراین به‌احتمال‌زیاد در آن زمان لیست موتورهای آن‌را اعلام خواهد کرد. پیش‌ازاین نیز اعلام شده بود که برای کلیوی جدید نسخهٔ هیبریدی هم ارائه خواهد شد.