search

مقاله : وقتی پدال ترمز و گاز همزمان فشرده شود چه اتفاقی می‌افتد؟!

وقتی پدال ترمز و گاز همزمان فشرده شود چه اتفاقی می‌افتد؟!

بله همه‌ی شما عزیزان ماشین بازان بالفطره هستید اما حالا زمان توجه است! بار بعدی که تصمیم گرفتید یک برن اوت قابل‌توجه با خودروی دیفرانسیل عقب قدیمی خود بزنید بهتر است این ویدئو را به یاد داشته باشید. شما نه تنها لاستیک‌های بخت‌برگشته را از بین می‌برید بلکه چیزهای دیگری را نیز دود می‌کنید! اگر زمانی که پدال گاز و ترمز را همزمان فشار داده و ترمزهای عقب درگیر باشند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

باید اذعان داشت اکثر برن اوت‌ها (بکسوات) کاملاً شبیه موارد انجام شده در ویدئو نیستند. پس از مقدمه‌ی نسبتاً طولانی که عجیب به نظر می‌رسد، اصل مطلب از دقیقه 3:45 ویدئو شروع شده و تا دقیقه 6:30 ادامه می‌یابد، جایی که دست‌اندرکاران گاراژ 54 می‌فهمند کالیپر آتش گرفته است. همچنین حدس می‌زنیم این ویدئو در چند جایی ویرایش شده است بنابراین به احتمال زیاد ویدئوی منتشر شده در اصل طولانی‌تر از این حرف‌ها بوده است. با این وجود، نگاه کردن به اینکه ترمزها چگونه پس از مدتی درگیر بودن داغ می‌شوند قابل‌تأمل است.


ما در پایان ویدئو می‌فهمیم که راننده با فشار همزمان پدال ترمز و گاز باعث می‌شود روتورها به خاطر گرمای زیاد بشکنند. گرما به‌صورت کامل پوشش کالیپر را از بین برده و حتی باعث می‌شود پین لنت‌های ترمز تاب برداشته و غیرقابل استفاده شوند. ما نمی‌دانیم این ترمزها به چه دمایی رسیده‌اند اما با توجه به تغییرات صورت گرفته در پین‌ها و روتورها می‌توان آن را بیشتر از 540 سانتی گراد دانست.